Week 10: the Grampiens, Melbourne & Brisbane

Na de Great Ocean Road zijn we doorgereden naar het nationale park ‘the Grampiens’. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij het wildlife reserve Tower Hill, maar helaas stelde dit niet heel veel voor. 


In the Grampiens hebben we eerst een hike gedaan naar riverview lookout en Pinnacle lookout. Dit was een erg mooie route en het uitzicht was wederom geweldig. 









Vervolgens zijn we naar Reeds lookout gereden en vanaf daar zijn we naar the Balconies gelopen waar één van de bekendste fotolocaties is van het park. 

Onze laatste stop waren de Mackenzie falls, dit is de meest spectaculaire waterval die ik in Australië heb gezien. 



Na een gezellige filmavond in onze laatste airbnb zit onze roadtrip er alweer bijna op. Donderdags zijn we via lake Dimboola weer naar Melbourne gereden. Lake Dimboola wordt ook wel the pink lake genoemd, dit omdat het water roze is. Het was wel roze, maar helaas niet zo roze als we hadden gehoopt. Ook stond door de droogte het meer leeg en was het alleen een soort roze strand van zout. 


Terug in Melbourne hebben we onze trip geëindigd door nog wat in de stad te eten en vervolgens ben ik naar mijn hostel gegaan. 

Na nog twee nachtjes in Melbourne te zijn geweest ben ik zaterdag naar Brisbane gevlogen. Na een paar dagen veel nadenken heb ik hier besloten om mijn plannen helemaal te veranderen. Ik heb namelijk mijn vliegticket terug naar Nederland geboekt voor komende zondag. Ik vind het reizen echt super leuk en ik zal hier dus ook nooit mee willen stoppen, maar voor nu heeft het lang genoeg geduurd voor mij en heb ik zin om weer lekker naar huis te gaan. Heb ik alles gezien van Australië dat ik wilde? Nee, maar dat komt nog wel. In deze tien weken heb ik ieder geval veel mooie dingen gezien en gedaan, heb ik super aardige mensen ontmoet van over de hele wereld en heb ik zo veel kunnen leren. 




Mijn laatste daagjes hier in Brisbane ga ik nog even super genieten van het heerlijke weer en het feit dat ik wel gewoon in Australië ben. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het begin van mijn avontuur

Week 1: Sydney

Week 2: Sydney