Week 9: Tasmanië & Great Ocean Road

Deze week heb ik weer zoveel mooie dingen kunnen doen en zien. Na de roadtrip in Tasmanië heb ik samen met een groepje meiden een auto gehuurd en hebben we de Great Ocean Road gedaan.

Mijn laatste dagen in Tasmanië.

Dag 9:
Vandaag was het eindelijk tijd om de auto goed te laten maken (dat dachten we tenminste). Nadat het onderdeel was vervangen en we verder konden gaan was het al te laat om nog iets te doen en dus zijn we naar de volgende camping gereden. We verbleven bij Teds beach, dit was een gratis camping op een hele mooie locatie.

Dag 10:
Nadat we alles weer hadden opgepakt zijn we verder het Franklin Gordon Wild Rivers nationaal park ingereden en hebben we een aantal hikes gedaan. We begonnen met ‘the Needles’. Vanaf het hoogste punt van de weg kon je verder de berg beklimmen, via een erg smal pad moest je tussen de bomen en bosjes de berg op. De klim was zwaar, maar het uitzicht was het meer dan waard.
Vervolgens zijn we naar Lake Saint Clair gegaan, waar we opnieuw hebben gehiked. De Aboriginal culture walk en het Platypus bay circuit, deze routes waren gelukkig wat beter toegankelijk met aangelegde paden.
‘S avonds hebben we overnacht op een camping aan lake Burbury, wederom met een prachtig uitzicht.

Dag 11:
Het was erg slecht weer vandaag, het heeft de hele dag geregend. Omdat alles nat en erg moderig was konden onze plannen voor vandaag helaas niet doorgaan. We zijn naar Queenstown gereden waar we een tijdje in een café hebben gezeten. Omdat vandaag de laatste dag was dat we naar de Cradle mountain, één van de hoogte punten van Tasmanië, konden gaan zijn we daar heen gereden. Toen we er aan kwamen was de hele berg helaas helemaal niet te zien door alle regen en mist.
‘S avonds bleek dat het onderdeel van de auto dat we net hadden laten vervangen opnieuw was gebroken en dus konden we niet veilig doorrijden.

Dag 12:
Door de problemen met de auto hebben we onze laatste dag in Tasmanië opnieuw grotendeels bij de autogarage doorgebracht. Gelukkig konden we wel terecht bij een garage, aangezien het opnieuw weekend was. Omdat we ‘s ochtend niet eens meer de camping afkwamen moesten we met een sleepauto worden opgehaald. Nadat de auto weer tijdelijk was gemaakt zijn we rechtsstreeks naar Devonport gereden en hebben we zo dicht mogelijk bij de pier gekampeerd.

Dag 13:
Vandaag was het zover om Tasmanië te verlaten na een roadtrip van twee weken. Dit was echt een onvergetelijke reis, we hebben zoveel mooie dingen gezien. Op de problemen met de auto en het koude weer na was het echt super.

Na één nachtje in Melbourne was het gelijk tijd voor mijn volgende road trip, dit keer van de Great Ocean Road (GOR). Samen met vier meiden uit Italië, Noord Ierland, Duitsland en Denemarken ben ik vier dagen op pad geweest en hebben we veel stops gemaakt aan de GOR en ook zijn we naar het nationaal park the Grampiens geweest.

Maandags hebben we de auto opgehaald in de ochtend en hebben we het eerste deel van de GOR gereden.

Bells beach:

Aireys Inlet:

Memorial Arch:

Teddy’s lookout:

Kennett River:
Waar we wilde koala’s hebben gespot.

Great Otway national park, triplet falls:

‘S avonds overnachtten we in een Airbnb in Hordern Vale, het was echt een prachtig plekje in de middle of nowhere.

Dinsdag was het tijd om de tweede helft van de GOR te rijden. Wederom hebben we veel mooie stops gemaakt.

Gibson steps:

Twelve Apostles:

Loch ard Gorge:

The Arch:

London bridge:

The Grotto:

Bay of Martyrs:

Bay of Islands:

We waren al vrij vroeg klaar met de GOR en dus zijn we naar het strand gegaan en hebben we even heerlijk gezwommen. Vervolgens hebben we opnieuw geslapen in een airbnb, dit keer in Warrnambool.

De GOR was ook echt super mooi, zoveel natuurverschijnselen aan de kust. Ook is het super gezellig met z’n vijfen.

We zullen nu nog twee dagen blijven roadtrippen en daarna is het tijd voor weer een nieuw avontuur.